Data premiery:
Wydanie:
Typ gry:
Platforma:

Prace nad War Hospital, realizowane przez Brave Lamb Studio z Rodziny Movie Games, wchodzą na kolejny etap. Spółka zakończyła niedawno fazę Vertical Slice oraz rozpoczęła realizację wersji Alpha gry, w której znajdą się wszystkie mechaniki i materiały potrzebne do jej ukończenia. Równolegle do procesów produkcyjnych Zarząd prowadzi rozmowy z międzynarodowymi podmiotami zainteresowanymi rolą globalnego wydawcy tytułu. W rozmowach uczestniczy obecnie 50 wydawców, a od kilku z nich Spółka otrzymała już konkretne oferty wydania gry.

Ostatnie miesiące spędzone przez deweloperów studia przy produkcji War Hospital pozwoliły na zamknięcie głównych mechanik gry w fazie prototypu. Zostały również zaimplementowane główne postaci oraz warstwa narracyjna w pierwszej wersji. Osiągnięta została również spójność wizualna produkcji.  

– Produkcja War Hospital jest realizowana zgodnie z harmonogramem. Prace wykonane na przestrzeni ostatnich miesięcy, zwłaszcza zakończony niedawno Vertical Slice, pozwoliły nam osiągnąć docelowy kierunek rozwoju naszej gry. Dzięki temu możemy obecnie skupić się na tworzeniu wersji Alpha, w której zaimplementujemy kluczowe funkcjonalności związane z gameplayem oraz dokonamy iteracji mechanik, które tego wymagają. Prace te zajmą nam kilka najbliższych miesięcy – komentuje Michał Dziwniel, główny producent i Członek Zarządu Brave Lamb Studio.

Vertical slice to fragment gry przygotowany w taki sposób, aby zaprezentować obecne w niej mechaniki i sposób ich oddziaływania na siebie w ramach spójnego, grywalnego produktu. Na jego podstawie można sprawdzić funkcjonowanie rozwiązań i wprowadzić niezbędne poprawki jeszcze na wczesnym etapie prac.

Podczas zakończonego etapu prac wykonano również playtesty, w ramach których zaproszeni przedstawiciele wydawców mieli możliwość przetestowania podstawowych mechanik. Efekty prac pozwolą Spółce nie tylko pracować nad wersją Alpha, ale również przedstawiać konkretne fragmenty rozgrywki podczas rozmów z 50 globalnymi wydawcami, które obecnie prowadzi studio. 

– Wszystkie osoby biorące udział w testach bardzo pozytywnie wypowiedziały się o jakości i zaawansowaniu prototypu. prototypu biorąc pod uwagę jedynie 6 miesięcy developmentu co jedynie dowodzi wysokiej jakości zespołu, którym dysponuje Brave Lamb. Tak pozytywne opinie pozwalają nam z jeszcze większym zapałem realizować kolejne etapy prac nad War Hospital. Oprócz wersji Alpha koncentrujemy się na przygotowaniu grywalnej wersji na konsole PS5 oraz Xbox Series X/S. Już w tej chwili – w zasadzie z ostatniej chwili mogę potwierdzić, że dysponujemy grywalną wersją prototypu na platformę Xbox Series X/S co jest kolejną realizacją kluczowego milestone na kilka dni przed zaplanowaną datą jego ukończenia. Prowadzimy również badania nad potencjalnym portem na wcześniejsze generacje konsol, a także rozmowy z 50 globalnymi wydawcami, które zintensyfikowały się po realizacji etapu Vertical Slice – informuje Michał Dziwniel.

W ramach War Hospital gracz będzie zarządzał brytyjskim przyfrontowym szpitalem polowym podczas I wojny Światowej. Zadaniem gracza będzie m.in. podejmowanie trudnych moralnych decyzji od których będzie zależało życie i śmierć pojedynczych żołnierzy, utrzymywanie obrony szpitala polowego oraz budowanie jego struktury, przy jednoczesnej, coraz trudniejszej walce o zasoby. 

Brave Lamb Studio to team składający się z 19 najlepszych specjalistów z branży gamedev, pracujących wcześniej m.in. dla takich firm jak Techland, CD Projekt Red czy People Can Fly. Głównym producentem gry jest Michał Dziwniel, działający w branży od 2010 roku. Członkowie studia mieli okazję współtworzyć takie gry jak Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Sniper: Ghost Warrior 2, Outriders, czy Pure Farming 2018.